Makkers Gefeliciteerd! D66-motie aangenomen, "Seksueel actief zijn" vanaf nu een mensenrecht
Na decennia van ononderbroken rechtsschending zit het erop
Blij dat deze motie het gehaald heeft!
— Wieke Paulusma (@wiepau) November 22, 2022
Seksueel actief zijn is namelijk een mensenrecht. Als dat niet lukt vanwege een ziekte of beperking moeten we kijken waar we kunnen helpen met bijvoorbeeld sekszorg
Ik kijk uit naar de plannen van het kabinet⤵️ pic.twitter.com/liTY4wq3Cp
Nee maar even. Politiek is natuurlijk vooral een balans tussen positieve mensenrechten (artikel 25) zoals het recht op huisvesting en levensmiddelen, en negatieve mensenrechten zoals het recht om niet in Polen vergast te worden door Duitsers. Maar soms glipt er wel eens een D66-bril van de hbo doorheen die dan ineens luidkeels verkondigt dat SEKS EEN MENSENRECHT is. Zonder daar de verdere implicaties van te overzien of zo.
Immers, hoe zit het dan op het MENSENRECHT OP SEKS voor mensen zonder verstandelijke beperking die gewoon wegens het gebrek aan sociale souplesse en erotisch kapitaal toch niet krijgen waar ze wel mensenrecht op hebben? En wat te denken van mensen met strafbare seksuele voorkeuren?
Verder een prima motie trouwens hoor. Seksuele zorg- en dienstverlening aan mensen met een beperking gebeurt al decennia via bijvoorbeeld Flekszorg en Stichting Alternatieve Relatiebemiddeling. En daar eens wat beleidsvisie, kennisuitwisseling en taboe-vermindering omheen creëeren is echt geen schande.
Maar goed, wie bemiddelt er dan voor de meest verdrukte, kansarme, overbodige demografie van Europa; de reaguurder? Wij weer zeker!
Sociaal-erotische dienstverliening
Dit wil je ook lezen


Niemand mag Sjoerd Sjoerdsma
Wie had dat gedacht? (iedereen)

FEEST. D66 én Geert Wilders vieren 100 dagen Jetten I
Je moet alleen wel zelf de slingers ophangen


Peilings! D66 Daalt Door
Raar hoor, dat mensen niet op partijen stemmen waar ze het niet mee eens zijn, hoe kan dat toch




Nieuw. Het D66 Jan Paternotte Staatsjournaal
Allemaal Dankzij Het Zegenrijke Werk Van De Grote Leider

D66 doet (weer) moeilijk over migratie, "wil praten" over afspraak coalitieakkoord na EU-wet
Neem D66 wel serieus, maar niet letterlijk
