LINKS-ISLAMITISCH NIDA-VERBOND 010 GEKLAPT
WAT EEN DRAAIKUT DIE KLAVER! Gisteren bij Buitenhof prees de PR-pop van GroenLinks de "progressieve" samenwerking van zijn partij met de regressieve dawah-democraten van NIDA. En vandaag is NIDA ineens een probleem. Noujaaaaa!
Klaver bij Libelle politiek café over Rotterdams linkspact SP, PvdA en GroenLinks en Nida (nav 2014 tweet Nida waarin Israel gelijk wordt gesteld met IS): “Nida moet ferm afstand nemen of anders geen samenwerking.”
— floor bremer (@floorbremer) March 12, 2018
Pech voor Yasser, want de Hamasfanboys met de Erdoganafwijking hebben eerder vandaag juist in een persbericht laten weten dat Israël met ISIS vergelijken gewoon #vrijheidvanmeningsuiting is en dat die tweet dus lekkerpuh gewoon blijft staan (zie onder). Prima hoor, het ís ook VvMU. Het probleem is dan ook niet NIDA, want we weten al lang dat NIDA een probleem is. Het probleem is dat een trio linkse partijen zich niet voldoende achter de oostindisch dove oortjes heeft gekrabd voordat ze een samenwerking met dit gespletentongentuig aan gingen. En nu probeert Klaver zijn eigen progressieve juichbui te smoren met 'En nu doen wat wij willen of anders...'-gedreig, maar het enige dat we horen is laf gepiep voor de bühne. Want RTV Rijnmond laat ondertussen weten dat 'alle neuzen (we zien wat je doet daar! - red.) weer dezelfde kant op staan' bij het Naargeestige Links-Islamitische Verbond. NIDA zegt: "Fuck you onze verklaring blijft staan." Nou Jesse. DOE EENS IETS PROGRESSIEFS?
UPDATE: Fractievoorzitter Leo de Kleijn (SP) zegt dat de linkse partijen ‘zich niet onder druk laten zetten’. Tegen het AD: "Het frame is dat er sprake is van antisemitisme, maar daarvan is in het Links Verbond geen sprake." Oh. Nee dan is het goed....
UPDATE: Barbara Kathmann (PvdA) tegen AD: "El Ouali heeft mij voldoende aangeven de tweet te betreuren, namelijk de commotie die deze tweet zonder context veroorzaakt." Welk een wonderlijke bochtenwringerette weer.
UPDATE 17u25: Links-Islamitisch Kwartet verliest TOCH een speler. GroenLinks-vrouwtje vermoedelijk keihard teruggefloten door Klaver. Dat betekent dat het nu wachten is op de volgende afzwaaier, want nu wordt het onhoudbaar.
UPDATE 17u33: Jep. Nu gaat het snel. Ook de PvdA draait en vlucht naar de uitgang van de moskee. Eveneens teruggefloten door de partijtop. De SP blijft nog even.
UPDATE 19u45: SP lijkt nog steeds van NIDA te houden. Zegt dat NIDA nooit heeft beloofd tweet terug te nemen.
UPDATE 20u10: En nou draait de PvdA weer de andere kant op. Terwijl Asscher het beëindigen van de samenwerking 'terecht' noemde, meldt Dominique van der Heyde: "PvdA Rotterdam laat nu weten dat zij niet de stekker er uittrekken, maar dat het verbond er niet meer is omdat Groen Links de stekker er uittrok. #Nida Dus PvdA wil wel blijven samenwerken met Nida?"
.@Nourdin_ doet zijn verhaal vanavond bij @pauwnl #LinksVerbond
— Ewoud Kieviet (@EwoudKieviet) March 12, 2018
In tegenstelling tot wat we hebben afgesproken neemt Nida onvoldoende afstand van de verwerpelijke tweet uit 2014. Ik heb geen vertrouwen meer in de opstelling van NIDA. Daarmee is wat mij betreft geen plaats meer voor NIDA in ons verbond. https://t.co/yjPhwx4oJt
— Judith Bokhove (@judithbokhove) March 12, 2018


Dit wil je ook lezen

Ja wat nou, 'verslechterend klimaat voor moslims in Nederland'
Verslechterend klimaat voor niet-moslims in Nederland zullen ze bedoelen

Hoe is het nu met? Schotland
Nou goed blijkbaar alles op schema!


Malek Fostok bekent moordpoging op Joodse man in kliniek, riep 'Allahu akbar'
Maar totaal niet islamitisch gestoorde Malek, wat doet u nu toch weer


CULTUURKRITIEK op de hoofddoek (van jonge vrouw met hoofddoek)
U hoort het, van een ander

Ehsan Jami - Ik had gelijk. En toch zat ik fout!
Opinie Ehsan Jami (promovendus aan Universiteit Leiden, faculteit bestuurskunde)

Toch maar weer een keer over: de islam
Periodieke doordash!

Rob Oudkerk gestopt met PROken, kondigt nieuwe partij aan
PvdA-dino vertrekt bij PRO, is bezig met nieuwe politieke partij

