Warm hè. Morgen CODE ROOD
Rood als in DOOD
Warm hè. Binnen is het eigenlijk al te warm hoor. Och och wat warm. Maar morgen. Morgen wordt het dus nog veel warmer. Zo warm, dat ze van het KNMI nu een CODE ROOD hebben afgegeven voor iedereen Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Flevoland, Overijssel, Gelderland, Noord-Brabant en Limburg. Het is voor het eerst dat code rood is afgegeven vanwege de hitte, dus alvast gefeliciteerd daarmee. "Meteorologisch gezien is er geen verschil tussen code oranje en code rood. Het besluit om code rood af te geven, wordt genomen door het zogenoemde weerimpactteam (WIT), waarin het KNMI aan tafel zit met partijen als politie en brandweer, het Nationaal Crisiscentrum, het Verkeerscentrum Nederland, ProRail en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat." U wordt geadviseerd genoeg te drinken, maar geen alcohol dus. Nu al in zin in de GeenStijl Zomerborrel.
Dit wil je ook lezen

Nederland is een land van evenementen - maar ze gaan niet door
Afgelast +++ Gaat niet door

Heel erg heet; code oranje
HITTEKOEPEL is hier

LIVEBLOG HITTE DES DOODS
Nou nou poeh poeh he he

Morgen HEEL HOLLAND HI HA HITTEPLAN
Vertrouw het plan

HOERA. Bloedhete regionale hittegolf in Nederland
Weet u wel hoe warm het is?

JIPPIE. Volop kortemouwenweer in maart
We mogen niet meer zeggen dat de zon weer gaat schijnen maar de zon gaat weer schijnen


Warmetruiendag in het StamCafé
Het is koud, trek een trui aan


