Peter Kwint heeft er geen zin meer in - 'Kamer is k*dt'
De Hugo de Jonge van de SP ook weg
De tel waren we al kwijt, onze favoriete islamofobe herrie- & plakplaatjessocialist nu ook. Peter Kwint - de Hugo de Jonge van de SP - is het zoveelste Tweede Kamerlid dat na de verkiezingen niet terugkeert. Begon begin deze eeuw als mannetjesmaker van Emile Roemer en werd via gemeenteraadslid in Amsterdam in 2017 uiteindelijk Kamerlid. Manifesteerde zich als betrokken woordvoerder onderwijs, teringherrie en media én was lid van de parlementaire enquêtecommissie Aardgaswinning Groningen. De resultaten van dat laatste geven voor Kwint de doorslag om te stoppen (al noemt hij het voorlopig zijn laatste Kamerperiode. Later, ouwe). Gedesillusioneerde quotes over politiek en parlement na de breek.
Maar de media kunnen er ook wat van
Gehele brief in draadje
Ik ben (voorlopig) aan mijn laatste periode als Kamerlid bezig. 16 jaar geleden liep ik hier binnen en eind 2023 is een goed moment om de deur achter me dicht te trekken. Ik ben en blijf overtuigd SP’er. Maar heb het gevoel dat anderen de volgende periode hier beter kunnen zitten
— Peter Kwint (@peterkwint) July 25, 2023
Dit wil je ook lezen


Grrrroningen. Instituut Mijnbouwschade raakt 329 dossiers van inwoners kwijt
Dit gaat je pet én Groningen toch te boven



Compleet krankzinnig. 'Syriërs' plegen extreem geweld in Groningen
Begin maar eens met zoeken in Ter Apel



LONGREAD! Waterschap en provincie smijten met belastinggeld om Groningse boeren te pesten
Allemaal voor de geweldige natuur (?) in Lucaswolde (?)


