KNMI gooit paniekzaaier Volkskrant onder bus
Droogte in je broekje!
De afgelopen 3 zomers hadden we te maken met #droogte. Maar droogte zoals de afgelopen jaren is vorige eeuw wel vaker voorgekomen in Nederland en blijkt niet heel extreem te zijn geweest. https://t.co/8zBjVtU3sY #klimaatbericht #SPEI #neerslagindex pic.twitter.com/kfSm05yz4V
— KNMI (@KNMI) July 21, 2021
Kijk, mooi plaatje in De T. van 100 jaar geleden. Ja, dat las u goed H O N D E R D jaar geleden. 1921 dus, een eeuw geleden. De Maasbrug over de Maas in Maastricht. Nu ja Maas, hooguit wat zandbankies en grint en prut, maar geen water. Droogste jaar van de eeuw met een totale neerslaghoeveelheid van 406,4 mm, normaal 804,1 mm (wiki). Kunnen we in Nederland wel drie droge jaren hebben gehad, met van die malle waarschuwingen dat je maar 1 minuut per week mag douchen, de tuin niet mag sproeien, alleen de grote boodschap mag doorspoelen en vooral zwembadjes niet vullen, maar dat blijkt dus allemaal helegaar niet "extreem" volgens het KNMI. Bijzonder jammer ook voor de Volkskrant, waar ze al tijden zitten te paniekzaaien over een paar maandjes mooi weer. Moeten ze weer iets nieuws verzinnen voor "droogte-deskundoloog" JP Geelen. Ombudsman ofzo!
Dit wil je ook lezen

Warm hè. Morgen CODE ROOD
Rood als in DOOD

Heel erg heet; code oranje
HITTEKOEPEL is hier

Boekrecensent Volkskrant snapt niks van... Kluun
Toch een prestatie, als je te dom bent voor Kluun


Vraagje in de Volkskrant: "Praten over gender met je kleuter: hoe doe je dat?"
Er zijn alleen maar vragen, die worden gesteld

Columnisten VK én NU.nl janken over dat Ziyech, die helemaal niet naar WK gaat, niet bij Oranje zit
HIJ IS NIET EENS GESELECTEERD DOOR MAROKKO

Jolande Withuis volgende columnist die door DPG aan volslagen debiele lezertjes wordt gevoerd
Wat is dit voor een gekkenhuis joh



