'Forum voor Democratie grote winnaar Senaat'
Vorige week was de steun voor de regering op een dieptepunt (pdf), en dat is vandaag nog steed zo.
Er zijn namelijk wederom geen wijzigingen (pdf) in de gepeilde zetelstand bij Maurice de Hond. Zijn peilingen zijn een beetje zoals Fred Gabberhouse naar XTC kijkt: ze zijn niet goed voor je, ze worden door nietsontziende mensen overal gedumpt en dus zouden we ze niet moeten gebruiken - maar het is zo verleidelijk om in het weekend toch af en toe een halfje peilingen mee te pakken. Matige trip dus deze keer, want het politieke landschap met de blauwe vaten zetels zit muurvast. Wel geinig zijn de prognoses voor de Senaatsstoeltjes: de coalitie gaat 7 tot 13 plekken verliezen, maar ook de PVV en de SP gaan achteruit. Winnaar worden GL (3 tot 5 er bij), DENK (2 å 3) en vooral Forum die van 0 op 5 tot 7 kunnen komen. Volgens de peilingen dan he, want bij Syp is de sombere status dat de kiezer = de grootste verliezer in onze deadlocked democracy.
#FVD gaat de huidige elites die dit land nu naar de knoppen helpen vervangen en verslaan. We stoppen met de massale immigratie en de absurde klimaatonzin, we breken de macht van de Europese Unie en we geven Nederland terug aan de bevolking. Steun ons! https://t.co/3K0z8ag0tM pic.twitter.com/qPeJwfqmTE
— Thierry Baudet (@thierrybaudet) February 2, 2019
Niemand kan kiezen bij het Kolderpardon
Het Kolderpardon dat deze week tot stand kwam, verdeelt de achterban van De Hond: een derde voor, ruim een derde tegen en gek genoeg zijn CDA-kiezers het meest ontevreden - geen hele goede morgen voor Buma dus, die er de electorale blits mee dacht te maken.
Dit wil je ook lezen

PEILINGS. DNA komt binnen op 3 zetels, JA21 GROTER dan VVD en CDA
Coalitie wint wel gewoon zeteltje t.o.v vorige peiling

MARIO KART EFFECT. Wilders +3
Palingpopulisme spartelt op het droge

PEILINGS: GL/PvdA en CDA verliezen, PVV wint
eerste peiling na TUMULTUEUZE politieke beschouwingen

Peilings: CDA 2de partij van Nederland. PVV op 1
Op weg naar de beste minister-president die we wel gehad hebben



Wilders (voor het eerst tweede in peilingen) tweet: 'Ik had premier moeten worden, schuld van Omtzigt en Yesilgöz, wat niet is kan nog komen'
Toch bovenal benieuwd naar De Vlieger over contant geld en stroomuitval maar goed

Peilings. VVD plus VIJF na Kiev-reisje Yesilgöz, PVV min VIER maar nog altijd de grootste
VVD grote winnaar van het conflict in Oekraïne


