Gemeente Amsterdam (wil bezuinigen), stuurt meer dan 60 (!) directeuren op dure cursus
Groepsuitje ook al verpest
Okee daar gaan we. Er werken meer dan 22.000 (!) ambtenaren voor de gemeente Amsterdam. Die hebben trouwens allemaal ruzie met elkaar. Die ambtenaren hebben zestig (!) tot tachtig (!) directeuren. En die zestig (!) tot tachtig (!) directeuren kunnen blijkbaar geen leiding geven, want die zestig (!) tot tachtig (!) directeuren moesten van de gemeente allemaal op een spannende cursus in Duitsland met helikopters en die knakker van New Kids en alles van ongeveer 8700 euro per persoon. Tenminste, tot de T. vroeg of dat niet een beetje gek is als het nieuwe college van negen (!) wethouders 2500 banen wil schrappen. Zin van de dag: "Hoewel de directeuren niet beter wisten dan dat ze in de nabije toekomst op een spannend meerdaags uitje zouden gaan, is het na vragen van De Telegraaf onduidelijk of het programma nog doorgaat." Ach jee. Bonuslol: "De gemeente laat weten dat bijvoorbeeld de NS ook ’met succes’ het management aan dit programma onderwierp." Oh ja daar gaat het lekker ja. Nu we het toch over cursussen hebben. Misschien is dit wel wat voor Elanor Boekholt.
Hoe dan ook, in Amsterdam ligt nog steeds overal vuilnis op straat, is Geert Dales vogelvrij en produceren al die ambtenaren geweldige ideeën zoals de 'klushub', een plan waarvan iedereen en zijn roze weblog van tevoren al wist dat het volkomen debiel was, waar uiteindelijk 3 (drie) bedrijven gebruik van hebben gemaakt. Onze oplossing: stuur Martin Bos als kwartiermaker naar Amsterdam, schrap alle salarissen en laat de ambtenaren onbeperkt limoncello drinken en kaviaar vreten. Dan doen ze ook niks, maar zijn we per saldo wel goedkoper uit.
Dit willen ze van de Amsterdamse directeuren afpakken!
Cryptogekkie kreeg 2 miljoen belastingeuro's voor YouTube-cursus 'technische analyse'
2 miljoen euro to the moon!
Hier volgt even een technische analyse: er zijn heel veel domme mensen. Als alle mensen zomaar 1000 euro krijgen van de overheid om uit te geven aan cursussen, krijgen dus ook heel veel domme mensen 1000 euro om uit te geven aan cursussen. Domme mensen volgen graag domme cursussen, bijvoorbeeld van 'Miss Bitcoin' Madelon Vos (hier in de auto met RTL Z-wappie Willem Middelkoop). Als je dus slim bent, verzin je een domme cursus waarin je domme mensen belooft dat je ze heel rijk gaat maken, en word je zelf rijk. En dan heb je zonder ook maar één bitcoin te investeren opeens 2 miljoen euro aan belastinggeld verdiend. Dat is nog eens een snelle Great Reset van je bankrekening! Zo. Dat was de cursus voor vandaag. Morgen lekker orthomoleculair wandelen in onze tuin van wijsheid.
