Gezondheidsraad komt ONS bier afpakken
Nee-DDR-land
Nee maar even serieus. Wat is dit nou joh. De Gezondheidsraad schrijft dat alcohol niet gezond is (dat wisten we al) en gaat daarna de overheid allemaal dingen adviseren die extreem vrijheidsbeperkend zijn. Zo moet alcohol van de raad moeilijker verkrijgbaar worden, nóg duurder worden en zou reclame nog meer aan banden gelegd moeten worden. Daar is de Gezondheidsraad helemaal niet voor, denken wij, en als de Gezondheidsraad daar kennelijk wel voor is, dan moet de Gezondheidsraad ogenblikkelijk worden afgeschaft. En dan durven ze ook nog te zeggen: "Op individueel niveau zijn deze risico's relatief klein, maar doordat ongeveer drie kwart van de Nederlanders in meer of mindere mate alcohol drinkt, vertaalt dat zich naar een aanzienlijke ziektelast." Als we nou godverdomme één ding geleerd hebben van die hele debiele coronacrisis dan is het wel dat het leven uit meer bestaat dan gezondheid alleen, en dat het zelfs ongezond is om het complete openbare leven van vrije individuen aan te passen alleen maar om één bepaald collectief gezondheidsdoel te halen. Maar we weten het goed gemaakt. Sluit die hele Gezondheidsraad één week lang op in een feestzaal met onbeperkt ranja en gangmaker Ronit Palache, kijken hoe ze dan piepen. Blijf gewoon van ons bier af joh.
Veluwe MOET 120 windmolens van het Rijk
Alles kan kapot voor de klimaatreligie!
De Bijbelriem krijgt er serieuze religieuze concurrentie bij: de klimaatkerk wil 120 windminaretten op de Veluwe planten. Windmolens die woesj-woesj-woesj-woesj-woesj-woesj doen en weidevogels vermalen op een van de laatste stille, relatief ongerepte stukjes Nederland. Daarnaast ook nog eens 850 hectare (= ±1300 voetbalvelden) staalblauwe zonnepanelen tussen de paarse heideplantjes, dat is zestien procent van de oppervlakte van het Nationaal Park De Hoge Veluwe. Je hebt dus straks een nationaal park naast een nationaal windmolenpark. De Veluwe is een Natura 2000-gebied (kaart), waar allemaal beschermende voorwaarden gelden, evenals vogel- en habitatrichtlijnen. Normaal mag daar helemaal niks, qua de hoogte in bouwen, herrie maken en dieren lastig vallen. Maar voor de klimaatreligie moet alles wijken: "Het wegzetten van zonnevelden en windturbines in deze regio kan verstrekkende gevolgen hebben voor de aanblik van het gebied, erkent Simon Miske van Samenwerking Noord-Veluwe, 'maar de tijd van vrijblijvendheid is wel voorbij', zegt hij." OK, we begrijpen het heus wel. *'*We' moeten wat tweaken aan de energieconsumptie om over dertig jaar niet in het donker te zitten. Maar dit is weer zo'n typisch voorbeeld van hoe wetten & regels niet gelden als je duurzaam DEUGT. Zo gaat de Veluwe dus op de aartslelijke, dystopische Flevopolder lijken. Ongerepte Nederlandse natuur, straks alleen nog verkrijgbaar op historische dvd.
