Regenwoud gekapt voor aanleg van snelweg voor klimaattop over bescherming van regenwoud
Maar hebben ze havermelk
De VN-klimaattop van dit jaar vindt plaats in het Braziliaanse Belém en daar gaat het natuurlijk over het Amazoneregenwoud, de ontbossing en wat dies meer zij. En om al die miljonairs, miljardairs, hotemetoten, wereldverbeteraars en politieke prietpraters van hun privévliegtuig naar de feestlocatie te krijgen wordt er een nieuwe vierbaanssnelweg aangelegd, kilometerslang, dwars door beschermd regenwoud. Een ongelooflijke hoeveelheid bomen gekapt (fijn voor Jesse Klavers biomassafabrieken), boeren ontheemd, wildlife verstoord, ecowetenschappers boos. Maar ja. Alles voor de klimaattop he!
Regenwoud Belém vóór de VN-klimaattop
Regenwoud Belém ná de VN-klimaattop
Dit wil je ook lezen

De Nicht des Vaderlands en first bloke Nicolito: een setje narcistische nonvaleurs
Soep van de Week in het StamCafé

Sigrid Kaag lid van ondersteunende Gazaraad
Dus Donald Trump is... haar BAAS?


Timmerfrans wilde menselijkheid terugbrengen in de politiek, belde Gerdi Verbeet niet na vernederingsritueel partijcongres
Frans Timmermans is een totale zak, deel 3425



Verward Bluesky probeert te achterhalen wie of wat stemmenkanon Timmerfrans saboteerde
Van wie is het eigenlijk allemaal de schuld?



