achtergrond

Geenstijl

@gshq

De Grote GSHQ Zomerborrel Samenvatting

Drinken & Lachen in het Stamcafé

We zijn zo dol op blijde borrelige belachelijkheid - er zijn vast wel borrels leuker en gezelliger en ruiger maar dit is ONZE borrel en we zijn gelukkig met onze vrienden, onze vertrouwelingen en al die aanhakers en al die nieuwsgierigen. Helemaal geen plan en ook geen act en verder ook niet zo ingewikkeld; wel muziek, een loeiende airco, een koeling ijskoud opdrinkbier en een bonte verzameling Goed Volk, vreemde vogels en gewoonweg genieters. Er waren BN'ers en semi-BN'ers en volstrekt onbekende vreemdelingen, er waren vrienden + vriendinnen, oorlogsfotografen, acteurs, chroniqueurs, columnisten en journalisten. Ze vertrouwen ons niet allemaal, maar dat geeft ook niet - als je het maar gezellig hebt en daar staat het bier. D'r was een mevrouw uit Antwerpen en die kon ons nadoen: "AH LEKKERRRR! KAAS!" We houden ook van kaas, goed gezien, maar zó praten wij niet mevrouw! Gelukkig was ze wel leuk en gelukkig hebben we gelachen en binnenkort gaan we samen naar De Kat. Onze nieuwe vriend is een Limbo met zachte G en hij zat bij de VPRO en toen bij de VVD als klassiek-liberaal niet als neo-liberaal maar hij is moslim dus wilde hij geen leverworst maar hij dronk als een winnaar en hij knuffelde ons kapot. Robbie was er, en Teun (foto) was er. Politici uit alle hoeken en gaten, vooral uit de hoeken, en er waren ook politici niet, maar dan blijven zij toch lekker in de gaten! Het ging over vroeger, over opgroeien in Den Haag, over de politiek en over GeenStijl, over het weer en over het leven en over The Beatles en de Stones en over religie en het Kamerwerk. De mooie jongens van de voetbal waren er, dus ging het over de Dutch Fanatics (meningen verdeeld) en over buscombi's (meningen unaniem), er was Jägermeister en dat was (niet voor iedereen) een succes, er vielen glazen en er brandden peuken en er was kaas en worst en chips en noten (meer niet). Onze lievelingspvda'er was er zowaar, hij kan zo leuk vertellen over de vakbonden. Onze favoriete financiële vriend woont op 'drie minuten lopen' en onze Oudste Bekende (jullie ook wel bekend) was als eerste binnen, wat fijn dat het goed gaat, wat goed dat het fijn gaat! Hij met hoofdletter H was er, met z'n Heerlijke Haar, en met z'n fantastische vriendin, en z'n boeken lagen op de plee. De uitgever was er natuurlijk, en dan was daar ook onze vrind uit Zaandam, op de scooter, we hebben z'n stoelen niet meer, maar we voelen de warmte nog steeds. Die documentairemaakster was er (niet mee gepraat), de Grote Twee van Meningentelevee waren er (even mee gepraat) en er waren allerlei min of meer bekende Twitteraars (rare high five / low five mee gedaan) en onbekende Twitteraars (even naar gelachen). Die grote regisseur (maar vooral gewoon een mooie vent) kwam nog langs, altijd heerlijk onbevangen aan de late kant, maar altijd in staat om ons ervan te overtuigen dat eindtijd nogal rekbaar is als het veel te gezellig is. Wat is het nummer ook alweer / je ziet het vanzelf. Tarik was er, met z'n Kittens, die stalen weer de show, en in onze show sneuvelen geen soldaten, daar sneuvelen de glazen, daar gaat de wijn over de vloer en daar zit er bloed aan de muur. Gelukkig dit keer geen gebroken benen en heupen, alleen een gloeiende kop. Tot volgend jaar, kom ook eens langs, mail ons dan.

There were wackos and weirdos and dingbats and dodos

De Premium Reaguurdersborrel komt er ook echt aan! (soort Volkskrant Columnistendag, zonder de lijkgeur)

Gore kantoorkoffie in het StamCafé

Wij hebben de goorste

Veel gehoorde welkomstzin hier op GSHQ als er weer een of andere hotemetoot binnenvalt voor de vermaarde GeenStijl Podcast: "Euh ja we hebben wel koffie, maar het is gore koffie." We onderwerpen ons hier aan de combinatie van de kreupele goden: een of andere halfautomaat van Jura met droge tarrels Douwe Egberts Aroma Rood, ook wel bekend als Aroma Dood (iedereen weet dat je qua supermarktbonen gewoon moet gaan voor Perla). Dan hebben we ook nog eens een vaatwasser die onze Cortés-mokken impregneert met PFAS en ebola en daar moet je het dan maar mee doen, zo in de vroege ochtend, als Schots, scheef weer eens staat te jammeren over de belachelijke voorzetten van Anton Gaaei. Maar het moet zo zijn. Kantoorkoffie mag ook helemaal niet lekker zijn, lekkere koffie drinkt u maar bij uw ravissante buurvrouw. Kantoorkoffie is een overbrugging richting cola zero, wat weer een overbrugging is richting bier. Voor het Grote GeenStijl Kantoorkoffie Onderzoek mag u in de comments meepraten over de belachelijke bocht die u vijf dagen per week vier keer per dag naar binnen gorgelt. Degene met de goorste kantoorkoffie krijgt een koffiepakket.

Nou en toen kreeg mijn hond dus diarree hahaha grappig man

IK heb op Maikel Boon gestemd, jij dan

Heee Knalfons wil je dit magazine kopen? Nee donder op Denise

De kerstborrel

WIJ MOGEN

De kerstborrel, u kent het wel. Plankton van de zesde heeft zich een heel jaar laten afblaffen door z'n baas en hangt van ellende al sinds 16.30 uur met wijd opengesperde mond onder de Heineken Blade, Jeroen van sales heeft 400x z'n ballen gekopieerd op de HP Smart Tank Plus 570 (die in wachtstand staat, dus de kopietjes rollen er pas morgenvroeg uit) en Jeanine van de balie blijkt een fervant verzamelaar van de werken van (dr.!) Sid Lukkassen, van wie 'Kerkgangers & Zuilenbouwers' haar absolute favoriet is. HR vond het een goed idee iets te doen met 'petje op petje af' waarbij alle politieke verhoudingen op scherp worden gezet: heb je PVV gestemd petje op, heb je GroenLinks gestemd petje af. En dan moet iedereen mét een petje verplicht over genocide praten met de mensen zonder petje. Dolletjes! Vanavond mogen wij. Geen quiz, geen speech, geen verkiezing voor Foute Kersttrui van het Jaar, geen sjoeltoernooi, geen kerstbingo en geen raad de collega die op de plee met de office manager heeft getongd. De Grote GeenStijl 2025 Kerstborrel, wel met bier en wijn en vlees en vis. Tot straks, Raymond van Barneveld op het grote scherm. UPDATES VOLGEN. Later meer.

GSHQ - The day after the day after

De Uitslagenshow

Paar foto's nog en daarna kappen we ermee en gaan we weer Moedig Voorwaarts naar nieuwe avonturen, maar toch nog even dit. Bij de NOS huren ze namelijk gewoon een paar dure schoonmaakbedrijven in om na afloop de boel te poetsen, toch gratis geld genoeg, maar wij moeten dat tussen het stukkies tikken door helemaal zelluf doen - draagt allemaal bij aan de ervaring enzo. En omdat we gisteren na een heel korte nacht met katers, mannengriep, uitbuikbierend, nagenietend en glunderend maar effe op de bank zijn blijven hangen, kwamen we vanochtend binnen op een geleefd GSHQ. Het rook naar hond en het rook naar spek. Het rook naar staal en vlam en boon. En naar bitterbal, bier, kaas, worst, pizza (dank nog), nog meer bier, heel veel cola zero (wie drinkt dat in godsnaam), tachtig blikjes groene ijsthee van Maurice, twintig door Ronaldo opengetrokken zakjes Croky bolognese, naar oude appeltaart en naar peuken en de boel dampte na van bloed, zweet & tranen. Het rook naar de overwinning. Bloed aan de paal, het pand heeft karakter. Feestje, binnenkort?

Lunchkaart GSHQ-bedrijfskantine niet ingesteld op verhoogde kans op diabetes type 2

Eet smakelijk jongen

GeenStijl-blogger Spartacus niet onder de indruk van 'groot onderzoek'

De volledige menukaart in beeld

Terug naar Kantoor Dag. Iedereen in de war

Het team van GeenStijl geeft elkaar de *boks* na de traditionele Monday Motivation Speech van Pritt

Nou mensen. Omdat Hugo de Jonge het zegt met zijn melkmuil mogen 'we' weer een deel van de tijd naar kantoor. En als Hugo de Jonge zegt dat iedereen van de brug moet springen doen we dat ook maar gewoon. En dan krijgt u dus zo'n artikel. En zo'n artikel. Wat moet je eigenlijk aan naar kantoor??? Blijkbaar heeft 470 dagen kantoorpauze totaal incompetente debielen gemaakt van sommige mensen dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze aan moeten. Mens, gewoon kleren en anders vraag je maar aan een ander: "Frits, doe jij een rok of een jurk aan?" Dan weet je het, of durf je geen vragen meer te stellen nu je mentaal bent versmolten met ICQ? En is er eigenlijk pauze? Nee Miep, jij moet van 8 tot 20 onafgebroken uit de ramen turen. Annette is nooit meer verkouden en de collega's van Leonie zijn best aardig al was er eentje veel kleiner dan verwacht. Ongelooflijk zeg. HIJ WAS KLEINER. Mag je werkgever eigenlijk dingen verplichten? Krijg je thuis ook een kopje koffie? Lult Jeroen van sales opnieuw de oren van je kop? Laat Margriet van HR nog steeds van die bruine strontkorsten achter in de plee? Stinkt Rob nog steeds naar Fragance de Lijk? Drinkt Thier nog altijd een half flesje chardonnay tijdens de lunch? Is Samantha eigenlijk al dood? Smaakt de koffie nog naar uilenzeik? Jezus wat spannend, zo'n eerste kantoordag, hadden we maar kwaliteitskranten om de boel te duiden.

Nieuw & Exclusief! De Stijlloze Nieuwsbrief

Elegant, informatief & boordevol lekkers!

Nieuwsbrieven zijn de podcasts onder de consoles, zeggen ze wel eens, en wij wilden er ook eentje want we praten graag terug tegen onze achterban. De Stijlloze Nieuwsbrief is voor iedereen, zolang je maar Premium Lid bent van GeenStijl en het vakje 'ja graag nieuwsbrief' even aankruist want in deze wetteloze wereld vindt de EU het superbelangrijk dat je niet zomaar ongevraagd nieuwsbrieven ontvangt. Daarmee is dit topic eigenlijk meteen af & klaar, want wat er in de nieuwsbrief staat, kun je dus in de nieuwsbrief lezen en dat gaan we hier niet verklappen. We kunnen het alleen in superlatieven omschrijven en dan kom je al snel op woorden als exclusief, onthullend en spectaculair, maar gaat het zeker ook richting mysterieus met een vleugje oh-la-la en een boel LOL en dat natuurlijk overgoten met die typerende hardroze betrokkenheid die u van ons kent & gewend bent. Dus kortom: waarom je nog geen lid bent als jarenlange trouwe lezerT, weten wij ook niet.

Sinds vandaag wordt de Premium Nieuwsbrief plusminus wekelijks verstuurd, gratis aan iedereen die betaalt. De eerste is net de deur uit (dus Premiums, check je spam want daar zullen we wel zitten als Schuld van GeenStijl zijnde). Suggesties voor de nieuwsbrief? HIERRR kun je meepraten.

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.